2010. január 7.

Azok a fránya részletek... (2)

Olykor érdemes elveszni a részletekben!
Akkor kapjuk is elő a nagyítót és nézzünk körül.

Az első tárgyat, a CD-tartót, azért emelném ki a továbbiak közül, mert a szalvéta eldolgozása (még) több lépcsőben történt: a strukturált felület már kapott egy alapszínt (foltos festéssel, több színárnyalattal) ragasztás előtt, majd a szalvéta fölött kellett igazán dolgozni, hogy a minta belesimuljon.





Az újságtartónál használt szalvéta eredetileg más alapszínű volt, egy kicsit kivilágosítottam.



Néhány eldolgozási lehetőség:

A szalvéta alapszíne fehér volt, de átfestettem feketére és antikoltam.


A festést foltosan elmostam egy másik, sötétebb színnel.

A alapszínt több festék együttes használata adja.

Ha nem elég nagy a minta, kipótolható más papírokkal. Itt két másik papírt használtam (a bordó és a sárga mintás) - csak picit macerás illesztgetni.

A kisméretű mintákat kiegészítettem más papírokkal és az illesztéseket arany pöttyökkel fedtem el.

A papírt a fiók élén jól el kell dolgozni, hogy ne látszodjon.

A minta alá árnyékolva, nagyon szépen kiemelkedik és picit térhatása lesz.

Olykor az is elég, ha csak egy színnel körbefestjük a mintát.

A tárgy éleit kevés arany festékkel kiemeltem, mert így karakteresebb lesz.

Érdemes kiegészítő mintaként finom ecsettel mintát rajzolni - pl. egy doboz fedelének belsejébe.

A pöttyők a kétféle szalvéta összedolgozása után keretet adtak a doboznak.

Dekupázspapír, csomagolópapír és szalvéta együtt. A minták különböző vastagsága miatt ilyenkor a kétfázisú repesztőlakk nagyon jó szolgálatot tesz, mert kiegyenlíti a különbségeket.

0 megjegyzés:

Recommended Post Slide Out For Blogger