2010. november 2.

Dobj fel!

A hétvége az Örségben - mondanom sem kell -, nagyon hamar elszaladt!
Vasárnap reggel nagyon szép idő volt, így még reggeli előtt rövid sétára indultam a faluban.
Az ég gyönyörű kék volt (később még a kabát is lekerült rólam...)

A faluban nem sok mozgás volt vasárnap reggel, de azért szert tettem egy újdonsült barátra, egy másfél éves (megjegyezhetetlen nevű) kis szürkemarhára. Ahogy rám nézett a nagy szemeivel és hosszú szempilláival - szerelem volt első látásra! Szorgalmasan nyalogatta a kezem, reszelő-érdességű nyelvével és közben odébb tologatta a juhokat, hogy minden figyelmet ő kapjon. (A fülvakarás nála is bejött.)

Közben, a pajtában, éppen a lovak aktuális pedikűrje zajlott. (Sajnos, nem nagyon tudtam fotózni, mert vakut nem akartam használni és ráadásul, ellenfényben álltam. Nem akartam őket megzavarni, a pacik amúgy sem voltak ráhangolva...)

A Babi nevű ló éppen a sorára várt a szomszédos helyiségben - így egy kis orrsimogatásra vágyott, és ahogy abbahagytam, rögtön kimutatta a foga fehérjét.

Amíg én az állatokkal voltam elfoglalva, közben készült a finom ebéd, amire a koronát igazi olasz recept szerint készített Tiramisu tette fel, ami a világ talán legegyszerűbb és egyben (szerintem) legfinomabb sütije - persze, ha a megfelelő hozzávalókból készül.
Talán mondanom sem kell, hogy a Tiramisu olasz specialitás és maga a szó azt jelenti, hogy DOBJ FEL! (Ez meg is történt!). Nem vagyok egy konyhatündér, de ez azért nekem is menni fog:

TIRAMISU 
(eredeti recept) - legalább 8 főre (de így mindenkinek bőven jut)

Hozzávalók:
- Igazából egy PAVESINI nevű, egészen vékony, babapiskótaszerű kekszféleség az alapja, de ennek hiányában, jó lesz a babapiskóta is.
- kb. 750 gr mascarpone (na, e nélkül hozzá se fogjunk, semmivel nem helyettesíthető!)
- 4 tojás
- kakaópor
- cukor, ízlés szerint, kb. 4 púpos evőkanál (vagyis annyi kanál cukor, ahány tojás)

Elkészítés:

1. A négy tojás fehérjét kemény habbá verjük, kevés cukorral.
2. A tojások sárgáját összekeverjük a cukorral és jól kikeverjük.
3. A mascarponét kicsit fel kell lazítani, majd a sárgájához keverjük és szépen összedolgozzuk.
4. Belekeverjük óvatosan a kemény habot.
5. Főzzünk pár adag kávét, majd cukrozzuk (ne legyen túl édes!) és ha kihűlt, a piskótákat éppen csak megforgatjuk benne, vigyázva arra, hogy ne ázzanak el.
6. Egy nagy üvegtálba szépen rétegeket rakunk: piskóta + mascarpone + piskóta + mascarpone, stb. Legfölül mascarpone legyen.
7. Mehet is a hűtőbe, de felszolgálás előtt kb. 1 órával vegyük ki, mert nagyon hidegen nem jó. Csak tálalás előtt szórjuk meg a kakaóporral.
(Jobb, ha örök homály fedi, mennyit ettem belőle.)

Photobucket

0 megjegyzés:

Recommended Post Slide Out For Blogger