2010. április 10.

Egy vásárlás margójára...


Egy ismerősöm, aki még csak ismerkedik a dekupázzsal, elhozta a frissiben megvásárolt alapanyagokat és az első próbálkozásait, hogy néhány kérdésére választ kapjon.

T. teljesen nyitottan a számára új technikára, bement egy hobbyboltba, hogy segítséget és tanácsot kérve megvásárolja a legszükségesebb alapanyagokat, több ezer forintot áldozva rájuk.

Utóbb átnézve a készletet, kész csoda, hogy olyan színvonalas első munkák készültek, amilyeneket láttam.

Kiderült – többek között -, hogy dekupázsragasztó helyett közönséges ragasztót adtak, a finomvonalas repesztőlakkhoz nem a megfelelő patinát, arról nem is beszélve, hogy ehhez oldószeres befejező lakk szükséges (ami a használati utasításában is olvasható), de erről már nem is szólt a fáma. Már ez is elég, pedig még tudnám folytatni…

A gyanútlan vásárló alig várja, hogy szerzeményeivel hazaérjen és nekifogjon a munkának, de hidegzuhanyként jön az első tapasztalat … „bénázok?”, „nekem ez ennyire nem megy!!!???”, „hol rontom el?”, „ez ilyen nehéz?”.

Nem, nem azt fogja gondolni, hogy nem a megfelelő alapanyagot használja (mert a bizalom még működik), és a kudarc élményével esetleg hosszabb időre félre is teszi a témát.

Óvatosan kérdezném, hogy nem lenne-e jobb mindenkinek, ha az árusított termékekhez értő és felkészült munkatársak állnának néhol a pult másik oldalán.

Szerencsére, az ilyen eset nem általános, ugyanakkor nem is példa nélküli.

Csak azt tudom javasolni, hogy körültekintően vásároljunk, és nem csak a fölöslegesen kidobott forintok miatt, hanem azért is, mert közel sem biztos, hogy egy elrontott darab a technikai tudásunk hiányából fakad!

Érdemes átböngészni a nagy forgalmazók és gyártók honlapjait és tájékozódni arról, hogy egy-egy kategóriában milyen termékek kaphatóak egyáltalán. A honlapokon mindegyikük elérhetősége megtalálható – kérdezz akár e-mailben, akár az ott található tematikus fórumokon. Nagyon sok hasznos segítséget fogsz kapni.

Ezek birtokában érdemes elindulni beszerezni a szükséges anyagokat, vagy megvásárolni őket az internetes áruházakból.

Ahány embert megkérdezel, hogy milyen alapanyagot vásárolj meg, annyiféle választ fogsz kapni. Ez így van rendjén, hiszen mindenki a saját kezéhez, stílusához, igényéhez, lehetőségeihez választ hozzávalókat – ezért ne csak azt a kérdést tedd föl, hogy MIT, hanem azt is, hogy MIÉRT.

OLVASÓI REAKCIÓK

"Szívemből szólt az írás, mert sajnos, nekem is vannak hasonló tapasztalataim. Több ezer forintot elköltöttem már hiábavaló alapanyagokra. Megfizettem a tanulópénzt! Csak arra tudok én is mindenkit biztatni, hogy jól nézzen körül, mielőtt vásárol! Üdvözlettel: P.I., Budapest"

"Olvastam az írását és örülök, hogy szó esik erről. Egy kis városban élek, ahol nincs sok hobbybolt. Amikor felfedeztem magamnak a kreatív hobbyt, minden héten bementem, ha másért nem, csak nézelődni. Sajnos, viszonylag hamar kiderült, hogy azt a segítséget, amire szükségem lenne, nem fogom tudni megkapni. Ma is benézek, mert bevisz a lábam, de inkább interneten vásárolom meg amire szükségem van. Köszönöm az Ön segítségét is, mert nagyon hasznos tanácsokat kaptam az alapanyagokról és használatukról. Üdvözlettel: V.N.M."

"Az előbb fölmenekültem mérgemben a netre, mert éppen egy dobozt próbálok lecsiszolni, és mit találok? Rólam írtad a cikket? (Bocsánat, hogy ismeretlenül tegezlek.) Végre rászántam magam, hogy kipróbáljam a repesztést. Az tetszik a legjobban, amikor vékony és nagyobb repedések lesznek. Meg is vettem a repesztőt, elmondták, hogy kell használni, csak vizes lakkot adtak hozzá. Tudnom kellett volna, hogy ez nem jó??? Olyan szépek voltak a repedések!!! Most csiszolhatom a dobozt, vagy mit csináljak, van más megoldás? Üdv: H., Budapest"

Kedves H.! Sajnos, nem tudok mást javasolni én sem. Le kellene csiszolni a dobozt. A minta is meg fog sérülni, így elölről kell majd mindent kezdeni. Újabb vizes bázisú alapanyaggal ne menj rá, mert csak rontana a helyzeten. Üdv: Gabi (Megjegyzés: a Pentart finomvonalas repesztőlakkjáról van szó, amihez kizárólag oldószeres befejező lakkot szabad használni!)

"Vettem egy kulcstartót és pácot. Azt mondták, hogy ezzel nagyon szép lesz. De nem így van, mert az illesztéseknél nagyon foltos lett. Visszavittem a hobbyboltba, ahol megvettem és ott felvilágosítottak, hogy valószínűleg az illesztéseknél használt ragasztó miatt nem szívja be a pácot. Előre nem tudták volna megmondani, hogy ez megtörténhet? Végül a barátnőm segített és csillámport tettünk a foltokra. Mindenképpen tanulságos, amit írt. Üdvözlettel: H. L."

Kedves H. L.!  Minden helyzetre sajnos nem lehet felkészíteni a vásárlót, a legtöbb jóakarattal sem. Ez pont egy olyan probléma, ami ugyan jelentkezhet, de nem általános érvényű. A pác helyett esetleg használjon legközelebb akrilfestéket. Üdvözlettel: Gabi



Photobucket

0 megjegyzés:

Recommended Post Slide Out For Blogger