2010. február 25.

Élményfürdő - a fürdőszobában

Reggel fél hat van. Mindig korán kelek, élvezem ezeket az órákat. Amíg a családom felébred, kedvenc kávémat szürcsölöm és „női” magazinokat olvasgatok.
Te jó ég, ha minden itt olvasható tanácsot megfogadnék az egész életem egy kaotikus kártyavárként dőlne össze!

Szóval, csak iszom a kávét (tudom, tudom, ez is egészségtelen) és azon tűnődök, hogy drága jó nagymamám, aki annyi mindent tudott az életről, csak bölcsen megmosolyogná a színes-szagos újságokat, majd elővenné a fehér pöttyös Baba-krémet, egy keveset nyomna belőle a tenyerébe (ezzel is takarékosan bánt) és bedörzsölné vele az arcát és a kezét.

Ott tartotta a konyhakredenc oldalsó kis polcán, a pezsgőfürdő-tabletta mellett. Micsoda illata volt a víznek ettől a pezsgőfürdő-tablettától! Csak néha kaphattam belőle a fürdővizembe.

Egy autó éktelenül sípoló riasztója gyorsan visszarepített a hajnali kávém mellé, de az orromban ott maradt a pezsgőfürdő illata.
Halkan bementem a fürdőszobába, megengedtem a csapot és langyos vízzel megtöltöttem a kádat. A hűtőszekrényben mindig tartok saját készítésű fürdőolajat és pezsgőfürdőt is. Most különös örömmel vittem magammal őket és borítottam belőlük egy-egy adagnyit a kádba. A víz kellemes ölelésében, az ébrenlét és az álom határán, újra a nagymamám fürdőszobájában voltam. Csak hagytam, hogy vibráljanak a képek és kis idő múlva úgy szálltam ki a kádból, mintha egy nagy, hosszú utazásból tértem volna meg, azzal a jóleső fáradtsággal és érzéssel, hogy hazaértem! Ki tudja, talán a pezsgőfürdő, vagy valami egészen más miatt!


A fürdőolaj receptje

Mércének egy pálinkáspoharat használtam
    * 1 pohár olívaolaj
    * 1 pohár jojobaolaj
    * 1 pohár langyos, folyékony állagú méz,
    * 25-30 csepp természetes, hígítatlan illóolaj

(Van aki bizonyos illóolajokra allergiás, ezért bőrpróbával mindig meg kell arról győződni, hogy nincs-e bármi probléma, nem pirosodik-e ki a bőrünk!)

A hozzávalókat kis üvegbe tettem és összekevertem. Jól záródó üveget kell választani, mert a keverék illata elég intenzív és hűtőben kell tartani. Ez a mennyiség legalább tíz alkalomra elég. Az üveget feltűnően fel kell címkézni, nehogy valaki fogyasszon belőle!

Használat előtt egy evőkanálnyit szoktam elkeverni egy nagy pohár főzőtejszínnel, vagy tejjel és ezt öntöm a fürdővízbe.

Illóolajat nem szabad közvetlenül a fürdővízbe csepegtetni, mert nem oszlik el a vízben, hanem összeáll egy nagy cseppé – vagyis semmi haszna nem lesz. Mindenképpen kell hozzá vivőanyag, mint például a méz, vagy a tej.

Fürdőolajos üveg díszítése:

1. zsírtalanítsuk az üveget
2. üveghez, fémhez és műanyaghoz használható alapozóval kenjük le a teljes felületet,
3. a teljes száradást követően a választott mintához illő akrilfestékkel alapozzuk le az üveget,
4. vágjuk ki a mintát és tervezzük meg az elhelyezését (én dekupázspapírt használtam, nem szalvétát – de ez tetszés szerint variálható),
5. ragasszuk fel a mintát és hagyjuk teljesen megszáradni,
6. az üveg címkéjének sablonját nyomtassuk ki, vágjuk körbe, majd ragasszuk föl,
7. antik arany antikoló pasztával finoman kenjük át a teljes felületet, a minta fölött lehellet-finoman, a többi részen erőteljesebben. – ez némi gyakorlatot igényel, de érdemes próbálkozni, mert nagyon szép felületeket hozhatunk létre.
8. végezetül, vizes bázisú befejező lakkal (tehát nem a dekupázshoz használható ragasztólakkal!!!) 2-3 rétegben kenjük le a felületet, a száradási időt mindig tartsuk be!


A fürdősó receptje
    * 2 zacskó szódabikarbóna (lágyítja a kemény vizet),
    * 2 evőkanál tengeri só (finomított, nem darabos),
    * kedvenc természetes, hígítatlan illóolajam,
    * olívaolaj


A szódabikarbónát és a tengeri sót kis tálba szórtam és egy spatulával hozzákevertem pár csepp illóolajat, majd annyi olívaolajat, hogy masszává álljon össze. Nem kell attól tartani, hogy a szódabikarbóna felolvad! Konyakmeggy nagyságű gombócokat formáztam belőle és egyenként konyhai fóliába csomagoltam őket. Végül a gombócokat jól záródó üvegbe tettem. Hűtőszekrényben sokáig elállnak.

Fürdősós üveg díszítése:

1. zsírtalanítsuk az üveget,
2. üveghez, fémhez és műanyaghoz használható alapozóval kenjük le a teljes felületet, az üveget és a kupakját egyaránt,
3. a teljes száradást követően a mintához illő akrilfestékkel alapozzuk le az üveget és a tetejét,
4. vágjuk ki a mintát és tervezzük meg az elhelyezését (én dekupázspapírt használtam, nem szalvétát – de ez tetszés szerint variálható),
5. ragasszuk fel a mintát és hagyjuk teljesen megszáradni,
6. az üveg címkéjének sablonját nyomtassuk ki, vágjuk körbe, majd ragasszuk föl,
7. antik arany antikoló pasztával finoman kenjük át a teljes felületet, a minta fölött lehellet-finoman, a többi részen erőteljesebben,
8. végezetül vizes bázisú befejező lakkal (tehát nem a dekupázshoz használható ragasztólakkal!!!) 2-3 rétegben kenjük le a felületet, a száradási időt mindig tartsuk be!

Az üvegek címkéje
- nyomtatható minta




Photobucket

0 megjegyzés:

Recommended Post Slide Out For Blogger