2010. április 21.

Fém doboz rózsákkal

Egy (hamar) kiürült csokis fém dobozból ékszertartót készítettem, amihez maradék szalvétákat használtam.
Bélelve egy nyaklánc kap benne helyet, ami ajándék lesz.


 A dobozt először alapozóval lekentem és másnapig hagytam száradni.

A rózsákat precízen kivágtam a papírzsepiből, majd a doboz közepénél, 
hosszában felragasztottam.
Sötétkék festékkel a felezővonaltól kiindulva, az egyik oldalt lefestettem.

 A fedélre kétfázisú repesztőlakkot kentem (nem finomvonalasat), 
majd a fehér rész fölé természetes umbra színű 
olajfestéket (Pannoncolor) dörzsöltem a repedésekbe, 
míg a kék fölé arany antikoló pasztát (Pentart).
A rózsák fölé egyáltalán nem tettem semmit, hogy kiemeljem a repedéseket.

Száradás után kevés sötét festékkel (sötétszürke) árnyékot tettem a virágok alá.
Végül szárazfestési technikával és fehér festékkel kicsit elmostam 
a repesztést és az árnyékolást. (Ennek a technikáját elméletben leírni elég nehéz. 
A doboz úgy is szép, ha ez elmarad, csak akkor arra kell vigyázni, 
hogy a repedésekbe dörzsölt színek ne legyenek harsányak. 
Ehhez célszerű kevés terpentinnel felhígítani mindkét 
alapanyagot - de csak annyit, amennyit felhasználunk!).

A doboz szélére egy szalvétacsíkot ragasztottam, és fölé is bőven kentem 
ragasztólakkot, majd az umbra olajfestékkel kevés barna árnyalatot is felvittem.

Photobucket

0 megjegyzés:

Recommended Post Slide Out For Blogger