2011. február 3.

Beszámoló a frankfurti Creativeworld kiállításról - 1. rész


 Az elmúlt napokban Frankfurtban jártam, az egyik legnagyobb nemzetközi kreatív szakmai kiállításon.

Január 29. és február 1. között négy nagyszabású vásárnak adott otthont Frankfurt: papír és irodaszerek (Paperworld), karácsonyi dekoráció (Christmasworld), szépség- és hajápolási cikkek (Hair & Beauty), valamint kreatív és művészeti termékek (Creativeworld). A hivatalos közlemény szerint, az eseménynek 107 000 látogatója volt, 169 országból. A legtöbben Olaszországból, Franciaországból, Hollandiából, az Egyesült Királyságból és Svájcból érkeztek. Összesen 72 országból 3257-en állítottak ki.

A négy vásár nagyon nagy területen fekszik, az egyes részek között mozgójárda van és így sem igazán lehet bejárni egyetlen nap alatt. (A Creativeworld-től pl. a karácsonyi pavilon kb. 30 perc gyalogútra volt.)



A fenti képet még nyitás előtt készítettem, mert azt követően már mindenfelé hömpölygött a tömeg.
A Creativeworld-ön kívül más kiállítást nem tudtam megnézni (talán majd jövőre...), de nekem ez is éppen elég volt, látnivaló volt bőven!
A legtöbb standot nem lehetett fotózni, de a dekupázs vonatkozásokról azért sikerült egy kis összeállítást készítenem - majd több részletben teszem közzé.

TRENDEK
A kreatív szektor fő trendjeit a 2011-2012-es évre így foglalták össze:
- egyedileg dekorált ruhák, pólók, táskák
- saját készítésű lakásdekorációk
- különleges alapanyagok használata,
- varrás, hímzés, kötés és horgolás újjáéledése


1. MERÉSZ FÚZIÓ

Olyan elemek kombinációja, amelyek látszólag egyáltalán nem illenek össze. A színek és stílusok keveredése fiatalos és kötöttségektől mentes megjelenést kölcsönöz az enteriőröknek, tárgyaknak. A hightech találkozik a kézművességgel és a folklórral, Afrika és India Európával, a batik különböző szilikon nyomóformákkal, a törzsi motívumok a csillogással.

2. DERŰS EGYSZERŰSÉG

Harmónia, tökéletesség és egyszerűség jellemzi. Ennek a trendvonalnak a középpontjában egy kiemelkedő, magas színvonalú dizájn rejlik. A papírok pl. lakkozottak és füstösen áttetszőek. A tárgyak, a megjelenés, a tipográfia az indusztriális megjelensét követik.

3. BÁJOS SOUVENIR

Az '50-es évek könnyed stílusát jeleníti meg. Nem a hagyományos értelemben vett retro, hanem a színek és motívumok modern újraértelmezése: stilizált állatok, litográfiák, sziluettek, finom, vékony vonalú rajzok, virágok, különböző ecsetkezeléssel díszített felületek, pecsétnyomóval és stencillel készített dekorációs elemek.
Mindezeket az elemeket egy átgondolt kompozícióba helyezve, adhatunk nekik matt, vagy fényes eldolgozást, a felületből kiemelkedő 3D -, vagy éppen a felületbe süllyesztett dekorációval.


HANGULATKÉPEK A VÁSÁRBÓL


Ilyen képeket csak kora reggel lehetett készíteni,
egyébként szinte folyamatosan hömpölygött a tömeg.
A DÉCOPATCH standján készült fotók:




A TO-DO standján készült fotók:







Itt főként a country színek domináltak.
Újdonságként arannyal is megnyomott dekupázspapírokat láttam a TO-DO standján.


(Kattints az Impressions of Creativeworld feliratra a fotók megtekintéséhez.)

Photobucket

0 megjegyzés:

Recommended Post Slide Out For Blogger