2011. június 6.

STAMPERIA TRÉNERTALÁLKOZÓ ÉS -KÉPZÉS, Torino, május 28-június 3.


A torinoi reptér elég üres volt, amikor este 11 körül megérkeztünk. Egy 25 perces autóút után, már jócskán elmúlt éjfél, mire a szállodai szobában leoltottam a villanyt.
A Stamperia trénertalálkozója és -képzése másnap reggel fél 9-kor kezdődött.
Nagyon érdekes és tanulságos hét volt!


Mindenek előtt meg kell említenem azt a profizmust, amivel a trénereket (a hobbitechnikák számos területén) képezik, akik aztán Olaszország számos városában a foglalkozásokat tartják. Külön szeretném kiemelni, hogy a technikák mellett, nagy hangsúlyt helyeznek az eszközhasználat oktatására - amit én is állandóan mondok -, mert csak ezek birtokában lehet igazán dolgozni!


Az első két napon a Stamperia-Pentacolor kooperáció keretében hazánkban gyártott, általam már sokszorosan kipróbált alapanyagok mutatkoztak be, amelyeknek nagyon nagy sikere volt a trénerek körében! Ezeket a foglalkozásokat én is végigcsináltam (nem én tartottam) és igazán érdekes volt látni, hogy ugyanazokat az anyagokat mennyire másképpen használjuk.
Nagyon magasak a követelmények: a mintadarabokon nem lehet egyetlen kis hiba sem, egyetlen félrecsúszott ecsetvonás, vagy nem megfelelően formázott gyurmaminta.
Minden tárgynak tökéletesnek kell lennie mind stílus és dizájn, mind kreatív ötlet, továbbá, alapanyag-használat és kidolgozottság, kivitelezés szempontjából is.


A harmadik naptól kezdve azonban az én programom teljesen megváltozott.
Még elutazás előtt kérték, hogy vigyünk magunkkal kész munkákat, amelyekkel egy pályázatra lehet nevezni. Föl is pakoltam egy kisebb bőröndre valót, de csak kézipoggyásznyi mennyiséget lehetett repülőn kivinni. Az alkotásokat szépen elrendezve kiállították - volt itt mindenféle technika, nem csak dekupázs.
Szóval, a harmadik napon, Aziza Karrara (a Stamperia tulajdonosa) megkért, hogy készítsek pár mintadarabot a sajátjaim alapján, leírással együtt, a Stamperia Hobby Book kiadványába. Ezek a könyvek most is kaphatóak itthon és az, vagy azok is elérhetőek lesznek, amelybe a munkáim bekerülnek.
Még nem tudom, hogy melyik darabot/darabokat fogják elfogadni, de már önmagában a felkérés is nagyon megtisztelő volt, főként azt követően, hogy az előző napokban láttam, milyen magasan is van a léc.
Így lett egy külön kis asztalom, ahol dolgoztam. Időnként megnéztem mi történik a többi helyszínen, de abba a munkába már nem tudtam bekapcsolódni.
Utolsó nap volt a pályázat eredményhirdetése, ahol különdíjat kaptam - aminek, természetesen, nagyon örültem, mert más szempontok és látásmód szerint, szakmai szemmel bírálták el a munkákat.



A dekupázsban az is jó, hogy többféle felfogásban lehet művelni. Meglátásom szerint, a Stamperia által képviselt irányzat közelebb van az un. mixed media-hoz, vagyis amikor többféle hobby technikát ötvöznek egy tárgyon és a dekupázs csak egy a sok közül, de nem mindig van kiemelt szerepe. Nálunk ez kevésbé elterjedt. A mi dekupázsolt munkáinkon inkább ez a technika van a középpontban, festéssel, különleges alapanyagokkal, megoldásokkal kiegészítve. A Kelet-Európában elterjedt dekupázs stílus kifinomultabb, a tárgyak kidolgozottabbak és a dekupázs technikai megoldásait tekintve komplexebbek, mint sok nyugat-európai országban. Biztos, hogy ebben a megközelítésben is sokat tanulhatunk egymástól! Nagyon fontosak az ilyen tapasztalatcserék, mert új gondolatokat, ötleteket hozhatnak felszínre.
BODA GABIVAL ÉS A MINDIG VIDÁM MARINA CALZOLARIVAL

A lányok, akiket itt megismertem, mind nagyon aranyosak és kedvesek voltak. Olykor akadtak kommunikációs problémák, mert nem mindenki beszélt angolul, de a hobby és az alkotás egy univerzális nyelv - pár szóból is megértettük egymást. Utolsó este pedig, amikor a szálloda előtt egy mobiltelefonból előcsalogatott zenére táncoltunk, már semmi nyelvi akadály nem volt...

AZ ALPOK CSÚCSAI

MARIEADELE COLOMBO VEZETŐ TRÉNER

BODA GABIVAL



SIMONA A GYURMÁZÁS REJTELMEIT MAGYARÁZZA

AZIZA AZ EGYIK KIÁLLÍTOTT DARABBAL

SZEMÜVEGBEN A FANTASZTIKUSAN TEHETSÉGES DONATELLA RUSSO

MARINA ÉS AZIZA

JÓ VOLT ...

SAJTOK AZ EATALY ÉTTEREMBEN

SONKÁK AZ EATALY ÉTTEREMBEN


Photobucket

14 megjegyzés:

Tibandi country álmai írta...

Gratulálok neked Gabi, és Boda Gabinak is hogy volt alkalmatok részt venni ezen a tréningen.Neked pedig külön gratulálok a díjhoz, lehetőséghez!

Skata írta...

Szia Gabi, gratulálok a díjhoz .... és mindenhez, amit csinálsz! :-)

lajosjutka írta...

Szia Gabi! Örömmel olvastam a sikeredről. Gratulálok a díjhoz.

fakanal írta...

Sok szeretettel gratulálok!

Endy oldala írta...

Szia Gabi!
Gratulálok a díjhoz!

Névtelen írta...

Szia Gabi!
Gratulálok a sikereidhez! GTIbolya

Névtelen írta...

Szia Gabi!

Gratulálok a sikereidhez és a dijhoz!

S Klári

Lea írta...

ó,de klassz! hát én is nagyon gratulálok:):)

re-kreatív írta...

Köszönöm szépen! :-)

Névtelen írta...

szia Gabi!
Csak gratulálni tudok!!!!További sok sok sikert és örömöt kívánok a munkádban!
Ancsa

Névtelen írta...

Szia Gabi!

Gratulálok és igazán légy büszke magadra. Hiába! A magyarok tehetsége páratlan. Sok sikert a továbbiakban is. Puszi: K.Marianna

Szücs Istvánné írta...

Gabika Kedves! Minden elismerésem, és csöppnyi irigységem/ez csak vicc/igazán szép volt! Gratulálok az elismeréshez, és örülök a sok új ötletnek, amiről értesülhetünk. Üdvözlöm szeretettel.

Marta Marková írta...

Gabika,szívbol gratulalok,de nem lep meg a siker,mert nagyon szépen dolgozol,tiszta,precíz munka!

Névtelen írta...

Gratulalok Neked Gabi :) SAgi

Recommended Post Slide Out For Blogger