2011. augusztus 31.

NYÁRVÉGI VIRTUÁLIS UTAZÁS - MALAJZIA

Kaptam Gyöngyitől e-mailben egy linket (ezúton is köszönöm), ami egy malajziai dekupázsos bloghoz tartozik, így kb. két órát bolyongtam a világ majdnem másik felén.
Számomra azért volt érdekes ez a virtuális utazás, mert jó pár évvel ezelőtt a valóságban is jártam ott, és ezen tapasztalatok birtokában nézelődtem most. (Akkor még nem foglalkoztam egyáltalán a dekupázzsal, így ebbéli emlékeim nincsenek.)
Ha belenéztek a blogokba, több "ellentmondással" is fogtok találkozni. Az én (de talán írhatom, hogy a mi) európai világomtól messze esik ez a látásmód. De mielőtt bárki ítélkezne, érdemes megismerni pár dolgot - aminek számunkra is lehet tanulsága.

Kuala Lumpur, a főváros, jó példája a végleteknek: nagyon nagy szegénység és fantasztikus, hipermodern felhőkarcolók. Az utcák olyan tiszták, hogy sehol a világon ilyet nem láttam. Egy kis eldobott papírfecni, vagy cigarettacsikk 100 dollár bírság... A fű minden négyzetcentin le van nyírva, a parkokban a virágok gyönyörűek, általában minden a rendezettség benyomását kelti, még a szegényebb negyedekben is. A bevásárlóközpontok pompásak - nem tudok jobb szót rá. A kívülről nem túl jellegzetes épületek belülről fantasztikus díszítést kaptak.
Az emberek nagyon kedvesek és segítőkészek. Minden étel eszméletlenül csípős (ez nekem egy hét koplalás volt). Egyedül taxit volt nehéz szerezni.
A klíma szerintem elviselhetetlen. Az ottani tavasz végén jártam arra, ez azt jelentette, hogy 40 fok és 90 százalékos (vagy még magasabb) páratartalom. A napi, rendszeres monszuneső ezen a helyzeten csak rontott. Egy perc sem kellett ahhoz, hogy a ruhám rám tapadjon.

A lakosság több, mint fele szunnita muzulmán, de lakják buddhisták, konfuciánusok, hinduk és elenyésző százalékban keresztények. Ez azért fontos, mert a kulturális gyökerek innen táplálkoznak.
Ebből következően, más a szín- és formavilág, jellemző a gazdag díszítés, az erősebb színek - a szép másképp szép, mint nekünk.

Ha megnézitek ezt a blogot, vagy ezt, mindjárt értitek, miről beszélek.

Van ennek a kis kalandozásnak egy szerintem számunkra is fontos üzenete.
Ha megfordítom a helyzetet és elképzelem, hogy pl. mi dolgozunk távol-keleti mintákkal és ők néznek rá ezekre, vajon mit látnak? Hogy mutat az ő szemükkel egy-egy, vagy több ilyen tárgy az amúgy európaian eklektikus lakásunkban?
Ezen egy pillanatig érdemes talán elgondolkodni...

Photobucket 

5 megjegyzés:

Leczkiné Ancsa írta...

Hú....hát a túlzsúfoltság enyhe fogalom,pedig sok sok szép tárgy van csak együtt,számomra már már elviselhetetlen.

Tündi írta...

Körülnéztem a blogon! Vannak szép dolgok, de nekem nagyon színesek! Nem tudom így elképzelni az otthonom!
Üdv: Filotásné Tündi

Névtelen írta...

Hát... nekem is olyan, mint a cukros méz Kati

Tünde írta...

Számunkra egy kissé giccsesnek hatnak, persze nekik a mienk tűnik sivárnak, gondolom. :)

Névtelen írta...

A második blog szerintem borzasztó, az már a giccs fogalmán is túl jut nálam.
Az elsőnél még néhány darab bájos is nekem, bár a lakásomba nem illik, de néha látok ilyen stílusú lakásbelsőt, sok fehérrel, s egy-két ilyen romantikus rózsás rózsaszínes kiegészítővel s tudva, hogy az nem az én otthonom - sehogy nem passzol bele az enyémbe még egy-egy ilyen darab sem - , még meg is csodálom. Így összezsúfolva viszont... hát igaz a mondás, a kevesebb néha több! Engem már a többfajta virágminta egymás mellett léte is kifejezetten nyomaszt.
De ahogy írtad is: a szép nekik is másképp szép, s nekünk is másképp. Ami nagyon szimpatikus, s átvehetnénk tőlük az az, hogy náluk a szépség sarkalatos pontja a környezetük -utcáik, tereik - szépsége, tisztasága is, hát ezt nekünk még tanulni kell - sajnos!
Rózsa

Recommended Post Slide Out For Blogger