2011. szeptember 24.

SZITAKÖTŐS KEHELY – AZ EGYIK LEGSZEBB DARAB, AMIT FOGLALKOZÁSON KÉSZÍTETTÜNK

Gallé eredetije adta az ötletet, hogy milyen jellegű kelyhet készítsünk el a tegnapi Nyitott Műhely-foglalkozáson.
Ezek voltak a legszebb darabok, amelyeket valaha így foglalkozáson készítettünk (szerintem).
Közös ötletek alapján keltek életre a kelyhek és ki virággal, ki pedig szitakötő-mintával díszítette, vagy pillangókkal.
Egy-egy kehely szépsége nem csak a megjelenésében nyilvánult meg:  minden technikai megoldás, amit alkalmaztunk, nagyon kifinomult volt, ezért nagy odafigyelést és türelmet igényelt az elkészítése, mert nem volt javítási lehetőség. (Itt nem működött volna az, hogy ha valahová több festék, alapanyag kerül, mint kellett volna, akkor a következő rétegnél javítjuk – mert ezek a hibák az opacitás miatt összeadódtak volna.)
Ez az első kinézetre egyszerűnek tűnő üvegkehely nagyon munkás volt! Ténylegesen mindenki nagyon megdolgozott a végeredményért!
Amit szem előtt kellett tartanunk, első sorban az volt, hogy megőrizzük az üveg opacitását, ugyanakkor átmenetes színezést kapjon, majd úgy vigyük fel az aranyfüstöt, hogy az ne nagy foltokban legyen a felületen, illetve, a végeredmény ne maradjon sérülékeny, mert alapozó festék nélkül díszítettük az  üveget.
K17
K9
A fotók – mint minden esetben – nem adják vissza teljesen a valós képet, életben sokkal jobban érzékelhetőek a finom átmenetek, az összemosott leheletvékony rétegek – szóval, egyszerűen, gyönyörűek lettek!
Készült még egy ékszeres ládika is, repesztéssel és ásványpasztával.

13 megjegyzés:

Dallosné Kohári Judit írta...

Hú, annyira gyönyörűek lettek a kelyhek, hogy a lélegzetem is elállt, amikor megpillantottam őket. Nagyon, nagyon sajnálom, hogy nem lehettem köztetek, de remélem lesz még alkalom, amikor hasonló technikával díszítünk tárgyakat. Gratulálok, a szupi ötletért és a szép kivitelezésért mindnyájatoknak.

ancsapancsa írta...

Nagyon szééép!!!

mibolyka írta...

Nagyon szépek lettek a kelyhek.
Gratulálok mindenkinek.

N. Márta írta...

Már első látásra is különlegesen szépek ezek a munkák! Hát még élőben milyenek lehetnek.....

Tünde írta...

Most látom csak mit hagytam ki. :(
Gyönyörűek lettek. :D
Majd legközelebb...

Névtelen írta...

Nem szoktam megjegyzéseket küldeni, de most képtelen vagyok hallgatni. Ez az alkotás annyira a lelkemből szól, hogy az a kifejezés hogy szép, túl kevés nekem. Igen, ez az amiért érdemes tanulni türelemmel, elviselni a kudarcokat, és remélni egyszer ez csoda a mienk is lesz.
köszönöm

Névtelen írta...

Nagyon szépek és különlegesek lettek a kelyhek,
látszik rajtuk a precíz munka.Gratulálok a
készítőknek és persze a mesternek a kifogyhatatlan ötletért és a különleges technikákért.
S Klári

Leczkiné Ancsa írta...

Jaj de szépek teljesen lenyűgöztek:)Nagyon ügyik vagytok:)

Ágnes Esztella írta...

Fantasztikusan szépek a kelyhek.Igazi kézműves remekek. Én is szeretnék ilyet csinálni. Hogy kell?

Névtelen írta...

Kedves Mindenki, főleg előttem szóló Ágnes Esztella: édes a hozzászólásod, főleg amivel zárod: "hogy kell?" Szerintem mindenkiben megfogalmazódik, csak nem jön ki hangosan (vagyis ebben a helyzetben leírva) ez a kérdés, de bizony mindannyian eltöprengünk rajta. Szerintem nem is jövünk rá, ezeken az alkotásokon olyan egymásra épülő technikák vannak, amiket ha már konyítunk is kicsit a műfajhoz, akkor sem tudunk magunktól megfejteni. Mindenesetre csodásak! Gratulálok Mesternek és Tanítványainak egyaránt!
Rózsa

Névtelen írta...

Szerintem is nagyon szép munkák születtek, én is sajnálom, hogy nem tudtam elmenni. D.Éva

Tündi írta...

Bámulatosan szépek! Gratulálok hozzá!
Üdv: Filotásné Tündi

Névtelen írta...

Tényleg nagyon jól sikerültek, igazán szépek! Kati

Recommended Post Slide Out For Blogger