2011. október 24.

EGY FINOMVONALAS REPESZTÉS MARGÓJÁRA

Jaaaaj, már megint a finomvonalas repesztés!!!!!
A reggeli kávém mellett blogokat olvasgattam és valahol azt írja, hogy egy hétvégi foglalkozáson (amit a blog írója tartott) "megtréfálta" őket a finomvonalas repesztőlakk és - gondolom - nem sikerült reprodukálni a mintadarabot "éles" helyzetben.

A finomvonalas repesztőlakkok, amelyek itthon elérhetőek, mindegyike kiválóan működik - írom ezt több éves (nem csak felhasználói, hanem oktatói) tapasztalat birtokában. Sokszor használtam, használok egy közkedvelt és elterjedt márkát, nem csak saját kedvtelésből, hanem foglalkozáson is, vagy termékbemutatókon, amikor meg kell mutatnom pl., hogy milyen hatásokat lehet elérni egy-egy alapanyaggal. Nagyon megnyugtató érzés az, hogy rábízhatom magam az alapanyagra - vagy hogy fogalmazzak -, mert tudom, hogy teljes bizonyossággal az fog történni, amit szeretnék.

Szóval - nem a repesztőlakk űzött tréfát!
Persze, én értem, hogy azt a legkönnyebb leírni, hogy ezért vagy azért éppen nem működött az alapanyag. (Itt gyorsan meg is jegyezném, hogy ilyen helyzettel még nem igazán találkoztam, csak nem megfelelő alapanyag-használattal!)

A helyzet azonban az, hogy foglalkozás megtartásához nem elég az, hogy párszor otthoni  "örömdekuzás" keretében már használt valaki egy anyagot. Ehhez MÁST IS kell tudni! (Mert egy alapanyag használatának ismerete alapkövetelmény ez esetben - mondhatni.)
Sajnos, így könnyű megtéveszteni a jóhiszemű olvasót, vagy résztvevőt.

Két dolgot külön kell választani: 
1. amikor otthon dolgozik valaki egy alapanyaggal és nem pont úgy és az lesz belőle végül, amit szeretne. A napokban is kaptam pont ebben a témában egy kérdést - nem jelentek meg repedések. Nem biztos, hogy meg tudom válaszolni a kérdést, hogy miért nem, mert több tényező együttes hatása is lehet az oka. Nem tudhatom, hogy milyen vastagon, milyen technikával került fel az anyag, mi van alatta, stb., stb.
2. amikor foglalkozáson történik ilyesmi, vagyis "ellenőrzött" keretek között, akkor SOHA nem az alapanyag a ludas! Olyan már nálam is előfordult, hogy megmutattam mit hogy és mennyit kell felkenni, de a résztvevő egyáltalán nem úgy csinálta végül, és így nem lettek repedések. Ha nincs rajta elég anyag, akkor nem is lesz mi megrepedjen :-)

Hát, első blikkre erről ennyit!

Photobucket

3 megjegyzés:

supererinka írta...

Szerertném megkérdezni mind kezdo ebben a finomvonalas repesztésben a hajszáritó hejes használását....és hogy a második fázist ecsettel csinálhatom-e,vagy muszaj ujjal maszírozni,és hogyan/félkor,vagy kort rajzoljak az ujammal/.Bocs a kifejezést,kulfoldi vagyok.
Hatása lehet az alapfestéknek,ami a szalvéta alat van és a dekupázs lakosragastéknak amivel a szalvéta van belagozva ahoz,hogy megrepedezik vagy nem a rajtalévo finomvonalas lak?
Erika

re-kreatív írta...

Kedves Erika!
A hajszárítóról: Az egyes komponenst nem javaslom így szárítani, inkább szobahőmérsékleten. A kettes komponenst lehet.
Igen, a második fázist jobban el lehet oszlatni olyan módon, hogy körkörösen az ujjaddal maszírozod, mint ecsettel.
Az utolsó kérdésed csak hosszabban tudnám megválaszolni, de összességében azt érdemes szem előtt tartani, hogy elég vastagon legyen az 1-2-es komponens a felületen.
Amint már többször is írtam, a finomvonalas repesztőlakk 2-es fázisa érzékeny lehet a levegő páratartalmára, vagyis, ha nagyon nedves a levegő, hosszabb idő múlva (akár napok) jelennek meg repedések, vagy extrém esetben egyáltalán nem (pl. nagyon nedves levegő és kevés alapanyag). A repesztés fölé kizárólag oldószeres lakk kenhető.

Filotásné Tündi írta...

Egyszer engem is megtréfált! Felkentem a 2. fázist, aztán még 2 nap múlva is a repedéseket kerestem! Igaz párás idő volt! Aztán adtam neki a hajszárítóval, és láss csodát, (én láttam) megjelentek a repedések! Ez volt az első finomvonalas repesztésem! De szép lett a vázám! Hát most már tudom, hogy a levegő páratartalma befolyásolhatja a repedést!

Recommended Post Slide Out For Blogger