2012. április 29.

ABU DHABI, KÉPES BESZÁMOLÓ – 2. RÉSZ, FOGLALKOZÁSOK

Egy hét alatt 12 foglalkozást tartottam, egyet délelőtt, majd egyet délután. Sokféle alapanyagot és ezek használatát kellett bemutatnom, így okozott kisebb-nagyobb fejtörést, hogy milyen mintadarabokkal készüljek. Például, nem tudtam, hogy milyen stílusúak legyenek, modernebbek, vagy klasszikusak? Egyszerűbbek, vagy bonyolultabbak? Így aztán, mindenből lett egy kicsi…
A Pentacolor alapanyagait mutattam be, főként a különböző pasztákat (vas, csillám, mágnes, terrakotta. struktúr, metál, repedő, gél), repesztőlakkokat, antikoló szereket, 3D por és golyót, viaszpasztákat, önmagukban, vagy kombinálva őket, némely esetben dekupázzsal is kiegészítve.
Jellemzően a teljes nulláról indultunk, szinte minden technika esetében. A résztvevők (egy-két kivétellel) most dolgoztak először olyan anyagokkal, amelyekkel 3D hatásokat lehet elérni, de ugyanez igaz a repesztésre is, vagy akár a dekupázsra. A délelőtti csoportok általában nagy létszámúak voltak, 15-20 fó, vagy e fölött, ha dekupázsról volt szó …. vagyis, ott is ez a legnépszerűbb hobby technika. A mintadarabok némelyike csak kiindulásképpen szolgált, a foglalkozás közben feltett kérdések, vagy a reakciók alapján, általában még alakítottam rajtuk menetközben. Esténként nagyjából örültem, ha eltalálok az ágyamig.
A foglalkozások angol nyelven folytak, ott kivétel nélkül MINDENKI beszéli a nyelvet, hiszen sokféle náció él együtt. A résztvevők között is volt egyiptomi származású, jordániai, emirátusi, dél-afrikai, ír, francia, amerikai, Fülöp-Szigetek-i, libanoni, lengyel, pakisztáni, indiai.
Hihetetlenül kedvesek voltak, befogadóak és nyíltak. Nagyon örülök, hogy nem turistaként jártam először ebben az országban, mert így alkalmam volt sok-sok emberrel beszélgetni és belekóstolni a mindennapokba., ami betekintést engedett a felszín alá is.
A vendéglátóm Shirine (középen) és a testvére, Dima társaságában:
VENDEGLATOM
A foglalkozásokon nagyon sok kép készült, csak válogattam belőlük párat:

Még egy szülinapot is megünnepeltünk, amikor Hoda (az ünnepelt) stílusosan egy festőkéssel segítette rá a datolyás tortaszeleteket a tányérra.
Rózsaszínű zakóban pedig Karizze és Ghea, két tündéri lány, akik a boltban dolgoznak és nagyon sokat segítettek abban, hogy minden gördülékenyen menjen.
Az alapanyagoknak és technikáknak nagyon nagy sikere volt, alig akartak elengedni Mosolygó arc  Viccesen különböző elméleteket gyártottak, hogyan akadályozzák meg, hogy elutazzak. Éreztem, hogy egészen másik és új hobby világ nyílt meg előttük és azonnal mindent akarnak tudni. Főként, aki az egész sorozaton részt vett, a második-harmadik alkalom után már több mindenre ráérzett és beindult a fantáziája, hogy csupán néhány alapanyag használatával milyen szép és érdekes hatásokat lehet elérni.
Van, akitől virágot kaptam, vagy arab fűszerekkel illatosított kis apróságot, Shirine készített nekem egy kézzel festett porcelán medált és fülbevalót (egyébként gyönyörű porcelánokat fest), Hoda kiszaladt és hozott nekem egy ugyanolyan fölsőt, mint rajta volt, hogy egyformában legyünk, mások szép papírra levelet írtak – annyira meghatódtam, hogy el sem tudom mondani. A lelkem egy darabja egészen biztosan ott maradt.
Továbbutazásom napján Hodával egy nagyon klassz délelőttöt töltöttünk el még együtt – városnézésnek indult, de végül letáboroztunk egy kávé mellé és csak beszélgettünk és beszélgettünk.
Amikor Hoda-t megláttam a piros telefonjával, rögtön éreztem, hogy rokon lelkek vagyunk…
h_1
 h_2
… a kagyló egy iPhoneban végződik Mosolygó arc
d_0
d_1
(A fölső, ami rajtunk van, egyáltalán nem volt indokolt a szabadban, ugyanis 30 fok fölött volt, de a légkondicionált belső terekben muszáj fölvenni valamit.)

Délután tovább utaztam Dubaiba, a barátnőmhöz, a hivatalos program itt véget is ért.
Dubai egy egészen másik világ, mint Abu Dhabi és egy másik történet...

1 megjegyzés:

Bóbita írta...

Kedves Gabi, hát..........., nagyon irigyellek! Abban teljesen biztos voltam, hogy sikered lesz és megszeretnek.

Recommended Post Slide Out For Blogger