2012. április 18.

ABU DHABI - SAJNOS, MÁR CSAK PÁR NAP

Néhány napig nem volt internetem - valami meghibásodott itt a szállodában. Elég rossz volt, mert kicsit elzárva éreztem magam, de szerencsére, most már újra működik.
A foglalkozások rendben zajlanak. Ahogy terjed a hire, hogy mi történik a hobbyboltban, egyre többen jönnek.
Mivel a nők jelentős része nem dolgozik, igy inkább délelőtt lehet itt foglalkozást tartani, igy a délutáni csoport mindig kisebb.
Egyik este aztán két tüneményes lány fogott és berakott az autóba és elvittek, hogy megnézzem az Emirates Palace szállodát. Ide be lehet menni, meg lehet nézni, állandó kiállitások is vannak, ellentétben a Dubai-i vitorla formájú szállodával, ahová nem.
Azt hiszem, hogy nincsenek szavak, hogy leirjam a látványt. Miután kijöttünk, kérdeztem is a lányokat, hogy most egy filmben vagyunk, vagy ez a valóság. Persze, fotóztam, ezeket majd otthonról tudom feltölteni, de gyanitom, hogy nem fogják visszaadni a méreteket. Amúgy 7 csillagos, itt van kiállitva a világ legnagyobb igazgyöngye és a falakon min. 9Oezer dolláros képek lógnak.
Utána beültünk egy kávézóba  és egy csomót beszélgettünk. Shahnaz pakisztáni származású, festészetet tanult, európai ruhát visel, Wafa emirátusi, kalligráfiát tanult - 5 éves képzés - és abaját hord, ami a nők tradicionális viselete, fekete hosszú ruha és kendő, ami az arcot is takarja.  Elmondta, hogy ennek a viselete nem kötelező, mindenkinek a saját választása, hogy hordja-e, vagy sem. A mindennapokról beszélgettünk, az élet menetéről és ebben semmi különbség nincsen, de semmi.
Abu Dhabi egy nagyon kozmopolita város, azt hiszem, sokkal inkább, mint Budapest. Mindenki nyilt, befogadó, mosolygós, érdeklődő és kedves.
Másnap Dimaval- aki Libanonban él és a vendéglátóm, Shirine nővére - elmentünk shoppingolni ebédidőben. Ez alatt azért azt kell érteni, hogy én lelkes, külső szemlélőként vettem részt a dologban - vannak ám árak... Pl. egy helyes kis ruci, az egyik butikban a sok közül, olyan 6Oezer ft körül volt és egy sima póló is 1O körül - vagyis nem az a hely, ahol én a ruhatáram felújitásába tudnék fogni....
A hobbybolt melletti étteremben viszont teljesen normális árak vannak, egy fogás kb. 5O dirhamba kerül, ami 1O EUR kevés hiján.
A benzin olyan 6O ft is megvan literenként. A kutak nem önkiszolgálóak, nincs más tennivaló, mint letekerni az ablakot és az azonnal ott termő embernek bemondani, hogy tele kérnénk a tankot, mindent ő intéz, nem kell ki sem szállni - ja, és nincs átverés....
Mindenre van egy ember. Az abc-ben nem neked kell zacsikba pakolni a megvásárolt cuccokat, mert ezt más megteszi helyetted - ez a munkája, igy nem lehet visszautasitani, hogy te is be tudod, ilyesmi.

Amit azért nem gondoltam volna, hogy nem a melegtől szenvedek, hanem a hidegtől.... Légkondiból légkondis autóba, majd újra légkondiba megyek és kifejezetten hűvös van, ha nem hideg. Szvetter, vagy valami fölső mindenképpen kell, csak egy szál póló nem elég....
Holnap van az utolsó foglalkozásos nap, majd pénteken átmegyek Dubaiba, a barátaimhoz, majd 24-én visszajövök Abu Dhabiba, mert éjjel fél 1-kor indul vissza a gépem. Szerintem nem lesz gond a repülőn alvással, elég fáradt vagyok hozzá...



Photobucket

1 megjegyzés:

Tünde írta...

Köszi a beszámolót, látom nem unatkozol :)

Recommended Post Slide Out For Blogger