2012. április 27.

ABU DHABI–KÉPES BESZÁMOLÓ, 1. RÉSZ - A VÁROS

Kicsit összemosódnak most a napok, mióta hazaértem, mert a visszaút elég sokáig tartott. Fizikálisan ugyan itthon vagyok, de lélekben még nem teljesen...
Kedd reggel indultam el Dubaiból, a helyi buszjárattal, vissza Abu Dhabiba. Az alig másfél órás út a sivatagon keresztül vezet, csak itt-ott van néhány cserje, vagy egy kisebb település. Alig 30 évvel ezelőtt Abu Dhabi és Dubai helyén is csak ilyen sivatag volt, néhány kunyhóval és kis faluval. Most pedig … ez szinte leírhatatlan! Két modern, fantasztikus város, felhőkarcolókkal, parkokkal, sugárutakkal.
Az 1960-as évek elején találtak számottevő olajkészleteket ebben a térségben, ami akkoriban brit befolyás alatt állt.  A sivatagban elszórt, törzsi egységekben élő  emberek főként halászattal foglalkoztak és az igazgyöngy volt a legfontosabb árucikk.  1966-ban az Abu Dhabi-i sejk, Zayed bin Sultan Al Nahyan, azonnali építkezésekbe fogott, iskolákat, lakásokat, utakat, kórházakat építtetett, megteremtve ezzel a mai modern város alapjait. Hasonlóképpen történt Dubai esetében is, az ottani sejk, Rashid bin Saeed Al Maktoum is a bevételek jelentős részét az életkörülmények javítására fordította. A gazdasági és politikai viszonyok egyre sürgetőbbé tették az egyes emirátusok egyesülését (hét emirátusról van szó: Abu Dhabi, Ajman, Dubai, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah, és Umm al-Quwain), így alakult meg 1971-ben az Egyesült Arab Emirátusok (United Arab Emirates – UAE) és vált függetlenné. Az Emirátusok fővárosa Abu Dhabi. A városok “vezetője” a sejk. Azért tettem idézőjelbe a vezető szót, mert ez csak az érem egyik oldala, ugyanis a városok a sejkek tulajdonában vannak, nem csak annyi, hogy irányítják, akár egy polgármester. (Látva, hogy mi van ott, ez majdnem felfoghatatlan….) Az országot az Abu Dhabi-i sejk képviseli, mondjuk olyan, mint az “elnök”, a Dubai-i sejk pedig az “alelnök”. Az államformája konsztitucionális monarchia (hasonlóan Belgiumhoz, Dániához, Hollandiához, Egyesült Királysághoz, Spanyolországhoz, stb.)
A hivatalos nyelv az arab és a hivatalos vallás az iszlám. Lakosainak száma 8 millió fölött van. Pénzneme a dirham. A lakosság összetétele annyiban érdekes még, hogy csupán 20% az emirátusi, mindenki más betelepült.
Az ország jelenlegi vezetője Khalifa bin Zayed Al Nahyan (más néven Sheik Khalifa), aki egyszemélyben az Emirátusok elnöke és Abu Dhabi emírje. A család vagyonát 7.5 milliárd dollárra becsülik (ez sacc per kb 1635 milliárd forint, ami nekem nem sokat mond, mert még az egytizedét sem tudom elképzelni.)
Szóval, visszaértem a busszal Abu Dhabiba és tényleg jó volt meglátni az egyik építészeti remeket, amit már én is felismertem, hogy a városhoz tartozik – olyan volt, mintha haza értem volna.
0
(forrás: National Geographic)
Kerítettem egy taxit és bementem a hobbyboltba, ahol pár órát még dolgoztam, majd kivittek a reptérre. A gépem éjjel fél 1-kor indult. Frankfurtig hat és fél órát tartott az út, majd átszállás és két óra múlva már Pesten is voltam.
repter1
(A reptér központi csarnoka)
Azért jobban élveztem a repülést odafelé….
R1
R2
R3
Több, mint 600 képet készítettem, de igazán egyik sem adja vissza a várost. Legtöbbször nem is tudtam olyan távolságra kerülni, hogy lefotózzak egy felhőkarcolót…

Az esti felvételeken Wofaval és Shahnazzal az Emirates Palace szállodát néztük meg.
Persze, csak a közösségi tereiben jártunk, de érdemes kicsit körülnézni a honlapjukon.

Kiemelném a sorból ezt a csodás építményt, ami a kiállítási központ része. A világ legnagyobb dőlésszögű felhőkarcolója.



1 megjegyzés:

lajosjutka írta...

Kedves Gabi!

Isten hozott itthon. A beszámolód és a képek,varázslatosak. Csak ismételni tudom magam. Irtóra irigyellek,de egyben örülök a sikerednek.

Puszi: Jutka

Recommended Post Slide Out For Blogger