2012. április 30.

Vaspaszta és kalligráfia

Az egyik foglalkozáson Abu Dhabiban üvegtányérra dolgoztunk vas- és gélpasztával, valamint 3D golyókkal.
Wafa Omar, aki kalligráfiát tanult 5 évig és most már ő is ezt tanítja, ennek szellemében készítette el a tányért.
Később alkalmunk volt hosszasabban is beszélgetni, mert az egész estét együtt töltöttük. A foglalkozás végeztével odajött hozzám és megkérdezte, hogy láttam-e már valamit is Abu Dhabiból és mikor mondtam, hogy csak a szállodától a boltig tartó utat, akkor gyorsan megszervezte, hogy a férje vigyázzon a gyerekekre (4 fia van), amíg mi várost nézünk. Így mentem el vele és Shahnazzal az Emirates Palace-t megnézni. Később beültünk egy pubba és az élet dolgairól beszélgettünk. Így tudtam meg, hogy a kalligráfiát gyakorlatilag rajta kívül senki más nem tanítja már Abu Dhabiban. A hagyományokat ott is nehéz megőrizni...
(Több fotót is készítettünk együtt, de azokat a képeket, amelyeken az arca fedetlen, kérésének megfelelően, nem tehetem közzé.)

Hozott egy újságot, kiadványt is, aminek grafikája szintén az ő munkája. (Ebben a sejkhez írott versek találhatóak. Ide muszáj egy rövidke magyarázatot írnom. Az érzések és gondolatok ilyetén megnyilvánulása ott egyáltalán nem kirívó eset. Többen is elmondták, hogy ténylegesen szeretik az ország vezetőjét - az utcákon is több plakátot láttam, angol felirattal is, hogy "Köszönjük!". Meg is kérdeztem, hogy ez nem központilag vezérelt-e, de többen is mondták, hogy nem, ez mind magánkezdeményezés. Látva az életszínvonalat, elhiszem, hogy így van.)

A nevem pedig így néz ki, kétféle kalligrafikus stílusban leírva:

THULUTH STÍLUSBAN
DIWANI STÍLUSBAN
Wafa elmondása szerint a különböző stílusok nagyjából a mi betűtípusainknak felelnek meg.


3 megjegyzés:

Bóbita írta...

Eszembe nem jutna a 2 "technikát" ötvözni! :))) Csador és ásványpaszta - szenzációs!

mibolyka írta...

Fantasztikus élmény lehetett ez mindkettőtöknek. A neved leírása szuper. Kár, hogy nem törődnek jobban ennek az írásmódnak a megmentésével.

Rózsa írta...

Kedves Gabi!
A beszámolóidat többször végignéztem. Remélem kicsit már sikerült pihenned is. Azt, hogy egy piciny részed valahol ottmaradt, kétszeresen is igaz. Egyfelől attól, amit az ott élőknek otthagytál, főleg a tudásod átadása terén, másfelől az ismeretlen és mint kiderült nagyon kedves kultúra kicsit beszippantott Téged is. És ez így van jól.
Azért én nagyon örülök, hogy újra itthon vagy!

Recommended Post Slide Out For Blogger