2013. április 9.

Filctollak - mindenféle felületre

Szintén vasárnap mutatta be a Pentacolor az "uni POSCA" japán filc- és lakkfilc tollakat.
Volt alkalmam korábban kipróbálni őket és készítettem is velük pár darabot.


Címszavakban néhány tudnivaló a filctollakról:
- mindenféle felületre lehet velük írni és rajzolni
- a nedvszívó felületeken elég csak megszárítani - ez pár perc
- a nem nedvszívó felületekre (üveg, porcelán, fém, stb) sütőben rá kell égetni, max. 160 fokon, fél órán keresztül
- a tinta nagyon nagy fedőképességű, vízbázisú és semmilyen káros anyagot nem tartalmaz
- a színek a felületen nem keverhetőek száradás után, így az egyes árnyalatokat egymás fölé lehet festeni
- csak nagyon erős dörzsöléssel és oldószerrel távolítható el, de így sem biztos, hogy teljes mértékben lejön


- a filctollak különböző méretben készülnek, így a célnak megfelelően lehet választani, a finom rajzolatokhoz a közepeset, vagy kicsit, illetve az egészen nagyot.

Ezt a papucsot kb. 10 éve pakolgatom (egy újság melléklete volt) és most kapott új ruhát:


Először lefestettem a talprészt feketére (a legnagyobb méretű tollal), vártam pár percet a száradásra, majd a fehérrel megrajzoltam a mintát.

Egy másik cipőt is átalakítottam - még csak félig:


Mivel így belejöttem a cipődekorálásba, előhalásztam egy másik régi párat is, amire a fekete és arany tollal rajzoltam föl a (nagyon egyszerű) mintát - de olyan, mintha új pár cipőm lenne:


Műanyagra és üvegre is kipróbáltam - pár sminkes dobozra, tégelyre kentem föl, hogy lássam milyen a napi használat közben. Eddig semmi változást sem tapasztaltam.


Szép mintákat lehet találni hennarajzolós oldalakon, ezeket érdemes tanulmányozni - nem olyan nehezek, mint talán elsőre kinéznek.

A tollak magyarországi forgalmazója hozott a bemutatóra pár mintadarabot: például egy biciklit, meg egy délceg fiatalembert, némi tetoválással:


Egyelőre eddig jutottam a tollak kipróbálásával...
Porcelánra, üvegre, kombinált technikákkal még nem dolgoztam velük, de igyekszem majd ezekről is beszámolni.

elvalasztoblog photo elvalaszto780.jpg

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Kipróbáltuk porcelán bögrére, karácsonyi ajándékok készültek. Szuper! Az ajánlott hőfokon ment a sütőbe. Nagyon szépek lettek, de megkapargatni nem mertem, hogy mennyire tartósak.

Recommended Post Slide Out For Blogger