2013. október 18.

Festett csíkos doboz, békebeli rózsákkal - leírással



A kartondoboz díszítéséhez szalvétát, festékeket, antikolópasztát és kontúrozót (Pentart mogyoró színű) használtam.
Az alábbiakban az oldalán lévő átmenetes csíkminta megfestésének leírását találod, lépésről-lépésre.

HOZZÁVALÓK:

- a szalvétához illő akrilfesték színek, jelen esetben countrykék és elefántcsont, de fog kelleni egy kevés tejeskávé is (a színek a Pentart akrilfestékek megnevezései),
- maszkoló szalag - nem túl széles, de ez függ a doboz méretétől is,
- Pentart matt lakk
- 10-es méretű, ferdén vágott Stamperia szintetikus laposecset,
- Stamperia BlendinGel, egy borsónyi
- műanyag pohár és műanyag tányér


SZÍNÁTMENETES CSÍKOK MEGFESTÉSE:
(az egyes lépések között mindig meg kell várni, hogy az éppen felvitt alapanyagok teljesen megszáradjanak!)

- az alsó részt lekentem elefántcsont színnel,
- kimértem és függőleges csíkokban felragasztottam a maszkoló szalagot,
- a szabadon lévő részeket lefestettem countrykékre,
- a maszkoló szalagot azonnal el kell távolítani, nem szabad megvárni a kék festék száradását!
- a műanyag pohárba, vagy bármilyen kis tégelybe tettem egy kevés BlendinGelt, majd fele-fele arányban vízzel összekevertem,
- a ferdén vágott ecsetet belemártottam ebbe a keverékbe és a fölösleget lehúztam az ecsetről a pohár szélén (ne tocsogjon a vizes géltől az ecset!)
- tettem a műanyag tányérra egy kevés tejeskávé színt és a ferdén vágott ecset kiemelkedő csücskét ebbe belemártottam úgy, hogy festék a sörte többi részére ne kerüljön
- következő lépésben az ecsetet vízszintes irányban el kell húzni (oda-vissza) a műanyag tányér egy szabad részén. FONTOS! Nem szabad változtatni az ecset helyén, tehát ugyanabban a vonalban kell ide-oda húzni! Ezt a mozdulatot 4-5 alkalommal el kell végezni, amíg a tányéron is jól látható nem lesz, hogy a tejeskávé szín átmenetes nyomot hagy.
- az így előkészített ecsetet ráillesztettem a kék csík egyik oldalvonalára és többször is áthúztam teljes hosszában. Lehet, hogy az ecsetet többször fel kell tölteni, de majd látod, hogy mennyi színt szeretnél...
- teljes száradás után (ami több időt vehet igénybe, mert a BlendinGel lassítja a száradást) matt lakkal le lehet kenni és ha szeretnéd, kevés umbra antikolópaszta is kerülhet rá (nagyon vékony rétegben), de nem feltétlenül kell.

elvalasztoblog photo elvalaszto780.jpg

1 megjegyzés:

Jednoskrzydła írta...

amazing! regards from Poland

Recommended Post Slide Out For Blogger