2013. november 18.

Rózsás doboz és salátaleves

A pénteki foglalkozásra (ahol a szép rózsamintás dobozok készültek) főztem egy lélekmelegítő levest, amit gyerekkoromban ettem utoljára, illetve, nemrég újra, amikor Marosvásárhelyen jártam. El is kértem a receptjét - bár egy picit változtattam rajta.
Első hangzásra furcsának tűnhet, hiszen "közönséges" salátalevesről van szó.
Nem, nem leszek gasztroblog (ezért is ajánlom ezt a bejegyzést Kandikó Évának, az ahogyeszikugypuffad gasztroblog sokoldalú szerzőjének), de kérték, hogy a receptjét írjam le - hát, íme!
Éva bejegyzése pedig itt olvasható.


Kell hozzá (4-6 főre): 
- min. 2 fej saláta, de lehet több is
- kevés olaj
- 3-4 nagyobb gerezd fokhagyma
- 1-2 db leveskocka
- baconkocka
- kis pohár tejföl
- egy tojás sárgája
- fejenként 1 szelet kenyér

Így készült:
1. a megmosott zöldsaláta leveleket összetépkedtem és kevés olajon megfuttattam + sózás
2. amikor levet engedett, beletettem a zúzott fokhagymát
3. felengedtem vízzel, aztán jöhetett a leveskocka
4. kb 15-20 perc után, amikor a saláta megfőtt, lehúztam a lángról és hagytam kicsit hűlni
5. közben a tojás sárgáját összekevertem a tejföllel, majd bele a levesbe és felforraltam újra
6. sült baconkocka és olajon pirított kenyérkocka dukál hozzá
elvalasztoblog photo elvalaszto780.jpg

1 megjegyzés:

Skata írta...

Köszönjük a közzétételt, és mivel az eredeti nagyon finom volt :-) folyt. köv. itthon!

Recommended Post Slide Out For Blogger