2014. január 2.

... és itt van 2014!

Ma van az első munkanapom - és már annyi minden történt, hogy úgy érzem, kb. egy hete dolgozom folyamatosan :-)
Remélem, mindenkinek jól teltek az ünnepek! Ezzel az időszakkal tényleg csak az a baj, hogy olyan hamar vége van!!!
Ugyanakkor, azért is szeretem ezeket a napokat, mert nyugodt körülmények között el tudok mélyülni egy-egy témában és ez most sem volt másképp!
Január 1-én, reggel 6-kor (ezt vallom be, de valójában korábban) már itt ültem az asztalomnál és kattogtak a fogaskerekek.

1. Először is, még dolgozom a Re-Kreatív Klubon, amit most januárban szeretnék elindítani - de elég sokrétű, számos tevékenységet, programot, oktatási formát magába foglal egy új koncepció és ötletek mentén.

2. Be kell kapcsolódnom a frankfurti Creative World kiállítás előkészületeibe (január végén lesz), ahol a Pentacolor kiállítóként vesz részt, immár több éve. Az én feladatom az, hogy a standon bemutassam az érdeklődőknek az alapanyagokat. Ez egy szakmai vásár, tehát nem a nagyközönségnek szól és a legnagyobb ilyen seregszemle Európában (de talán az egész világon). Szerencsére mindig nagyon nagy az érdeklődés a standunkon (ez lesz a 4. alkalom, hogy megyek, így vannak előzetes tapasztalataim), ami egyben azt is jelenti, hogy nem sok lehetőségem van/lesz körülnézni. Fotókat sem tudok ígérni, mert általában sehol nem lehet képeket készíteni...

3. Jövő kedden a Stamperiához utazom (Torino mellé), ahol megrendezésre kerül a szokásos, éves trénertalálkozó. Praktikusan ez azt jelenti, hogy három napon keresztül, reggeltől-estig különböző foglalkozásokon veszünk részt - a selyemfestéstől kezdve, egyéb dekorációs technikákig. Ez mindig egy nagyon jó és inspiráló rendezvény (kétszer van évente), ahol lehetőség van találkozni nem csak a Stamperia olaszországi trénereivel, hanem több országból is vannak résztvevők. Kiváló alkalom a tapasztalatcserére és jó szakmai beszélgetésekre.

4. Az idei első bejegyzés végére pedig egy kis csemegét tartogattam: szeretném röviden bemutatni a Silhouette Cameo mintavágó gépet.


Már majdnem két éve, hogy megvettem a gépet, de nem igazán használtam ezidáig - ennek több oka is van, de a legfontosabb, hogy kezdetben szoftveresen nem volt elérhető egy számomra nagyon fontos funkciója (csak azt tudtam, hogy belátható időn belül ezt a problémát meg fogják oldani).
A két ünnep között telepítettem az új szoftverét és azóta teljesen "transzban" vagyok!

Hol is kezdjem?
Ebben a nyomtatónak kinéző gépben van egy kés, ami papírból és egyéb anyagokból (textil, filc, dekorgumi, stb.) különböző mintákat tud kivágni.


A minták lehetnek egészen finomak, csipkeszerűek, vagy csak körvonalak.

Tegnap több mintadarabot készítettem, mert ki szerettem volna tapasztalni, hogyan dolgozhatok például a kivágott és megfestett papírral közvetlenül üvegre úgy, hogy az elmosható legyen, továbbá, hogyan kombinálhatom a kartonból kivágott alapot a dekupázzsal.


Ezekre az igen hosszú üvegekre két tipusú mintát ragasztottam: az elsőn egy összefüggő, a teljes felületet beborító minta van, ezüst színűre festve, míg a másodikon csak egy ágas-bogas-leveles indaminta, kontúrozóval kiegészítve.
Az ezüst nagyon tetszik ... :-)



Ezen a kis 3D-s viktoriánus stílusú emléklapon, vagy képkereten (vagy nevezzük bárhogy) igen aprólékos munka van, de az elkészítése nagy örömöt okozott.



elvalasztoblog photo elvalaszto780.jpg

1 megjegyzés:

Mária Balogh írta...

Ó, de jó kis gép! Nah, nekem is jól jönne a vektor rajzaim kivágásához. Egész nap tudnék ezzel játszadozni. :D

Recommended Post Slide Out For Blogger