2014. április 20.

Abu Dhabi - 5-6. nap

Az internet a szállodában igen hektikus - a legváratlanabb pillanatokban beadja a kulcsot, így ma reggel sem volt.
Tegnap mintadarabokat készítettem a bolt részére - fotózni fogom őket, de ma nem volt időm - és semmi említésre méltó nem is történt. (Változatlanul nagyon meleg van, reggel fél 10-kor már 36 fok - és ez csak rosszabb lesz...)
Ma két foglalkozást tartottam, délelőtt és délután - a vasárnap itt rendes munkanap, így ma kezdtünk.
Sajnos, nem nagyon lehet fotózni, résztvevőket csak ritkán, a délutáni csoport főleg olyan hölgyekből állt, akik az arcukat is beborító abaját viselték (bizonyára az arcot fedő kendőnek is van külön megnevezése, de most nem tudom, meg kell kérdeznem), így ez teljesen kizárt volt.
Foglalkozás közben leveszik az arcukat fedő kendőt, de ha egy férfi megjelenik, azonnal visszaveszik.
A délutáni csoport nagyon vidám volt, sokat nevettünk. Az első pár perc beszélgetés után, a hangulat teljesen oldott volt. Több minden köt össze bennünket, mint ami elválaszthatna.
Természetesen, a helyi szokásokhoz nekem kell alkalmazkodnom - például, nem vehetek fel ujjatlan ruhát, vagy rövid szoknyát (ezt amúgy sem szoktam), lassabbra kell vennem a tempót (itt nem sietnek úgy, mint mi). Az ima időpontjaiban szünetet kell tartani. Van egy telefonra letölthető alkalmazás, az ima időpontjában megszólal a müezzin és imára hívja a híveket, az adzán eléneklésével. (A müezzin az az ember, aki mind a négy égtáj felé fordulva imára hív - de jelen esetben ez egy telefonos alkalmazás volt.)
A bolt tulajdonosa arra is figyelt, hogy nekünk most Húsvét van, így külön meghívott ebédre, hogy együtt ünnepeljünk. Nagyon kedves gesztus volt.
Mára Dima is megérkezett Libanonból, akit az előző alkalommal, amikor itt voltam ismertem meg - ez az egyetlen fotó, amit ma meg tudok osztani.


Kicsit elfáradtam, úgyhogy megyek aludni ...


elvalasztoblog photo elvalaszto780.jpg

1 megjegyzés:

Lea Mónika írta...

nagyon érdekes a beszámoló, Gabi! Jó olvasni :)

Recommended Post Slide Out For Blogger